Mazamitla & Zoológico - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu Mazamitla & Zoológico - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu

Mazamitla & Zoológico

Door: Isa van Meersbergen

Blijf op de hoogte en volg Isa

09 Augustus 2016 | Mexico, Guadalajara

Hiii lieve allemaal,

Daar zijn we weer, inmiddels weer een weekje verder. De tijd gaat onwijs snel hier en ik geniet nog steeds iedere dag van alle nieuwe indrukken die op me afkomen!

1 augustus:
Heerlijk uitgeslapen na een gezellige Mexicaanse BBQ met onze huisgenootjes. Echter had niet iedereen begrepen dat het alleen voor de huisgenoten was en zat onze tuin binnen no time vol met nieuwe gezichten. Vandaag besloten Lisa en ik om maar eens te beginnen met sporten. Ik met een fantastisch programma op mijn computer, direct na onze workout hadden we al overal spierpijn. Benieuwd hoe dat de volgende dag gaat uitpakken.. Mats ging deze avond zelf op pad, hierdoor kregen Lisa en ik het plan om lekker uit eten te gaan samen en daarna de stad in te duiken voor de overheerlijke mojito's. Om de hoek van ons huis zit een ontzettend leuke plek die we graag wilde uittesten. Hier hebben we genoten van overheerlijke gerechten: carpaccio van courgette, popcorn van garnaal, zalm crostini en gecarameliseerde brie met roodfruit. Na deze reuze maaltijd voelde we ons als ontplofte kippen en kon er helaas geen mojito meer bij. Thuis hebben we lekker op bed uitgebuikt.

2 augustus:
Precies waar we al bang voor waren, SPIERPIJN! De trap naar beneden hebben we op drie verschillende manieren geprobeerd om af te komen, geen van drie was succesvol helaas. Enorm lachen voor iedereen in ons huis, helaas wat minder voor ons. Het leek ons een goed idee om de spierpijn eruit te gaan lopen en zijn daarom Chapultepec ingegaan. Uiteraard zijn we onderweg een aantal keren gestopt: frappuccino bij Starbucks, telefoonkaartje met een Mexicaans nummer en een sushi lunch. Uiteindelijk kwamen we aan het einde van de dag thuis. S'avonds zijn Lisa en ik (op aanraden van Miguel, ons huisgenootje) bij Osteria 10 gaan eten. Dit is een Italiaans tentje waar we overheerlijke carpaccio en gnocchi hebben gegeten. Eenmaal thuis zijn we ons klaar gaan maken voor het Welcome Tec feestje. Dit was het openingsfeestje van het semester in de bar aan het einde van onze straat. Bij binnenkomst kregen we direct een red cup in onze handen gedrukt, hiermee konden we de hele avond gratis tequila halen. Dit klonk voor ons Nederlanders natuurlijk als een grapje, maar nadat onze beker voor de eerste keer leeg was, kregen we toch weer een volle ervoor terug. De hele avond open bar, hoe verzinnen ze het! Ik hou nu al van Mexico.

3 augustus:
Wat ze zeggen is waar, de tweede dag is de spierpijn altijd erger.. Ik kon amper lopen vandaag en heb dus ook maar vrijwel de hele dag in bed doorgebracht met series en andere tv programma's. Netflix doet het hier wel maar alleen in het Engels met Spaanse ondertiteling. Erg goed voor het leerproces! Aan het einde van de dag zijn we er toch maar eventjes tussenuit gegaan om pizza te gaan halen. Na een film gekeken te hebben met z'n allen is iedereen op tijd weer naar bed gegaan.

4 augustus en 5 augustus:
De afgelopen twee dagen hebben we heerlijk rustig aan gedaan. De 4e zijn we naar Galerias geweest, een enorm groot overdekt winkelcentrum. Aan het einde van de dag nog eventjes de Walmart opgezocht om een goede voorraad fruit, groenten, etc. in te slaan. Bij terugkomst hadden Lisa en ik meteen de koelkast en voorraadkast ingericht zodat we nu eindelijk ons eigen plekje hebben voor de boodschappen. S'avonds zijn we samen met Victor (huisgenootje) meegegaan naar Unplugged (een bar ingericht in Londen style). Hier was het ladiesnight, wat betekend dat het de hele avond open bar was voor vrouwen. Hier hebben we heerlijk genoten van live muziek. Een erg leuke ervaring en weer eens wat anders. De 5e heb ik lekker lang kunnen skypen met papa en mama. S'avonds hebben we met de huisgenootjes pizza gegeten en de opening van de Olympische spelen gekeken. Uiteindelijk zijn we nog beland bij een welcome home feestje op een dakterras. Dit was van, hoe toepasselijk, een Mexicaanse jongen die een jaar in Amsterdam had gestudeerd. Hier hebben we weer een aantal nieuwe Nederlanders ontmoet (ik denk dat we nu ongeveer met z'n 7e zijn).

6 augustus en 7 augustus:
De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Mazamitla, een klein stadje in de bergen. Hier zijn we met een groep van 30 man heengegaan. Lekker actief hebben we deze dagen getokkeld en quad gereden door de bergen. S'avonds met z'n allen genoten van een heerlijke BBQ, tequila en beerpong. Heerlijke dagen gehad met ontzettend veel nieuwe mensen die we de komende tijd zeker nog vaker gaan zien!

8 augustus:
Gelukkig is de spierpijn inmiddels gezakt en is het tijd om opnieuw te beginnen met sporten. Hopelijk gaat het na vandaag stukken beter en kunnen we het schema mooi gaan volgen. Helaas had ik de eerste handbalwedstrijd (Olympische spelen) gemist, vandaag was de tweede. Na ruim een halfuur in de weer te zijn met verschillende websites en hulp van mijn lieve oudertjes was het me uiteindelijk gelukt om op tijd live de wedstrijd te kunnen volgen. Ik moet zeggen dat dit toch stiekem wel weer een beetje begint te kriebelen als ik hiernaar kijk.. S'avonds hebben Lisa en ik lekker gekookt samen en hebben we nog lekker buiten gezeten met onze huisgenootjes.

9 augustus:
Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest in Guadalajara. Erg mooi en ontzettend groot. Honderd foto's verder en met een big smile keerden we terug naar huis. Vanavond gaan we met een aantal huisgenoten en wat nieuwe mensen die we ontmoet hebben in Mazamitla, eten bij het 18 pesos barretje. Hier had ik jullie een van de eerste dagen over verteld, een barretje waar ALLES 1 euro is, Top!


Ontzettend naar mijn zin hier, helaas is de ''vakantie'' tijd bijna voorbij en kunnen we maandag aan school beginnen. Spannend!

Liefs!

  • 10 Augustus 2016 - 10:46

    Colinda:

    Ik zou ook moeten sporten als ik zoveel zou eten en drinken haha
    Geniet nog maar even van je "vrije dagen" , voordat je weer in het gareel moet :-)

  • 10 Augustus 2016 - 12:08

    J&J:

    Zoooooo die vermaakt zich wel. Fijn dat ook daar het Bourgondisch leven is te ervaren. Maar gelukkig zag ik ook fruit en groenten voorbij komen en natuurlijk het sporten.
    Anders komt er straks een Michelin vrouwtje terug.
    Blijf genieten en succes strakkies met de studie.
    Dikke kus.

  • 11 Augustus 2016 - 14:00

    Oma :

    Hallo Isa weer genoten van jouw verhalen erg leuk allemaal ,
    Dat je het naar je zin hebt is niet zo moeilijk , die mogelijkheid
    hebben wij nooit gehad . dus geniet er nog maar van ,
    en dan straks er hard tegenaan Liefs XXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Isa

Actief sinds 03 Juli 2016
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 7107

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 15 Januari 2017

iesje in Mexico

Landen bezocht: