De eerste deadlines.... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu De eerste deadlines.... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu

De eerste deadlines....

Door: Isa van Meersbergen

Blijf op de hoogte en volg Isa

04 November 2016 | Mexico, Guadalajara

Hee lieve allemaal,

Daar zijn we weer met een nieuwe update, bij deze zal ik jullie helemaal up to date brengen van de afgelopen tijd hier. Daarna zal ik voor de zoveelste keer proberen om het allemaal ietsje beter bij te houden!

5 september t/m 9 september:
Op naar een nieuwe schoolweek, met Spaans leren we steeds meer maar is de structuur steeds verder te zoeken. Erg vervelend voor een autistische Nederlander kan ik je vertellen. Donderdagavond was er een neon party in de club Burton. Gelukkig voor mezelf en alle anderen moesten de potten met verf bij de ingang blijven en is het deze keer bij een beschaafde beschildering gebleven. Op vrijdag was Marcos jarig, een Spaans huisgenootje van me. Hij wilde graag zijn zelfgemaakte sangria met ons delen en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Afgemaakt met een BBQ was dit weer het einde van een mooie week.

10 september en 11 september:
Deze zaterdag werden we op school verwacht en wel om 8uur. Nu is op zaterdag school een belachelijk iets maar het maakt het fijner als we door twee van deze sessies een maand eerder klaar zijn met de les. Met onze sportieve kleren aan moesten we allerlei groepsactiviteiten doen. Al met al viel dit heel erg mee en is het uiteindelijk voor het goede doel. Zondag werd ik meegevraagd door Tessa en Hannah voor een leuk uitstapje, namelijk hiken. Nu hoor ik jullie denken; waarom hiken in de bloedhete zon van Mexico? Juist, inderdaad niet echt een werelds plan en ik heb me dus ook meerdere keren afgevraagd waar ik in godsnaam mee bezig was.

12 september t/m 14 september:
School is zoals iedere week: gewoon school. Doordat ik maar drie vakken volg, blijft er veel vrije tijd over om Mexico meer en meer te ontdekken. Nog steeds hebben we roomienight iedere week en is vrijwel iedereen ook stipt om 21.00u thuis. Vaak eten we veel later omdat het koken voor 10 personen nog steeds een hele opgave blijkt te zijn. Op woensdag was het weer tijd voor fotografie les. Dit is de les waar ik ontzettend veel leer en dus ook met veel plezier, iedere week weer naartoe ga. Deze dag bleven we niet gewoon in het klaslokaal maar gingen we op avontuur naar Tlaquepaque. Een erg leuk schattig stadje waar we veel mooie foto's zouden kunnen gaan maken. Helaas liet het weer ons niet toe om hier nog langer buiten rond te lopen en escaleerde dit avontuur. Eindigend in een typisch Mexicaans barretje met zelfgemaakt tequila, was dit weer een leerzame fotografie les.

15 september t/m 18 september:
Een lang weekend naar Guanajuato op de planning. Dit zou dé place to be zijn om Independence day te vieren. De Grito (het Mexicaanse ritueel) werd gehouden op een groot plein. Nadat we daar aankwamen, kwamen we tot de conclusie dat ik me wel het beste had verkleed van iedereen. Niet alleen de vlaggetjes op m'n wangetjes maar ook een Mexicaans vlag op me rug én een bandana met de Mexicaans kleuren. Dit feest was een beetje gek en snel afgelopen, gelukkig hadden we hierna nog een afterparty in een hotel, waardoor we de avond goed af konden sluiten. De dag erna kreeg ik telefoon van thuis en helaas was dit geen goed nieuws. Enorm verdrietig begon ik deze dag, waarop mijn vader advies gaf om toch maar op pad te gaan, om wat afleiding te zoeken. Mijn vriendinnetjes van hier waren gelukkig ontzettend lief voor me. Dit zijn de pijnlijke momenten waarop je ook beseft dat je ECHT totaal aan de andere kant van de wereld zit. Helaas bestond de mogelijkheid niet om naar huis te gaan en is het nu stiekem ook een beetje aftellen totdat ik mijn nichtjes wél weer kan knuffelen! Tijdens de rest van dit tripje ben ik overdag wel mee geweest maar werd het me vaak s'avonds teveel en was ik ook helemaal op.. De stadjes die we dit weekend hebben gezien zijn: Guanajuato, San Miguel de Allende, Querétaro en Peña de Bernal.

19 september t/m 25 september:
Deze week was het tijd voor mijn eerste examen Spaans en mijn eerste deadline voor fotografie. Niet helemaal wat ik moest verwachten maar uiteindelijk beide toch goed af kunnen ronden. Met school gaat het goed en heb ik het nog steeds naar mijn zin. Buiten school zijn we deze week naar Lucha Libre geweest. Dit is nep worstelen, helaas was het ook zo nep dat het eigenlijk vreemd was om hier twee uur naar te kijken.. Vrijdagavond ben ik lekker met Tessa, Hannah en Lisa uiteten geweest bij mijn favoriete Italiaan hier. Geloof me, die afwisseling vanuit al die taco's en tostadas naar een heerlijke pasta, is fantastisch! Ook zijn we nog naar een wax museum geweest, een beetje te vergelijken met Madame Tussauds. Hier hadden ze alleen 30 poppetjes in één ruimte gezet waardoor je als je naar de ene keek, bijna die andere omver stootte..

26 september t/m 29 september:
Tegenwoordig is de roomienight naar maandag verplaatst en omdat iedereen één keer aan de beurt is geweest, besloten we om een hapje te gaan eten ergens buiten de deur: mijn tweede favoriete Italiaan in de stad. Een heerlijke avond waarbij er niemand zelf in de keuken hoefde te staan. Op woensdag was het weer tijd voor fotografie les en deze keer gingen we het historische centrum van Guadalajara in om foto's te maken. Dit was erg tof om te doen en zeker heel erg leerzaam. Eindelijk de geleerde theorie in de praktijk brengen en vooral veel nieuwe dingen uitproberen.

30 september t/m 2 oktober:
Het besef dat we hier toch al wel een tijdje zijn en misschien nog veel meer kunnen zien van Mexico kwam deze week toch wel. Hierdoor besloten Mats, Lisa en ik met z'n drieën op pad te gaan. Eerst een auto gehuurd voor de komende dagen, om vervolgens door te rijden naar Chapala. Dit was maar een uurtje rijden en hier hebben we een paar fantastische dagen gehad. Borrelen aan het zwembad, een boot party met uitzicht op het prachtige Chapala meer en een dagje spa. Helemaal zen keerden we terug naar huis.


Ik zal mijn volgende update alvast schrijven, maar morgen pas uploaden, 7 uur tijdverschil is niet altijd even handig. Anders word het wel weer erg veel om in één keer te lezen. Op dit moment is mama onderweg om met mij hier een aantal dagen lekker te genieten, ik heb er onwijs veel zin in!!!

Dikke kus en knuffel

  • 05 November 2016 - 21:51

    Wilhelmine:

    Weer een mooi overzicht van je belevenissen. Leuk om op de hoogte te blijven. Geniet van de dagen samen met mamma. Veel plezier xx

  • 06 November 2016 - 00:46

    Monique:

    He kanjer. Wat een prachtige belevenissen heb je daar. Je foto's op insta zijn prachtig. Wat heb jij gekeerd om mooie foto te maken. Whauw. De tijd vliegt vast voorbij met zoveel leuke activiteiten. Dikke kussen en we missen je. Xx mo

  • 06 November 2016 - 09:08

    José:

    Geweldig wat een ervaringen weer, leuk om alles zo mee te maken. Geniet van de komende 10 dagen met je moedertje en laat zo ook maar eens een mooie hike tour doen..... veel liefs!

  • 06 November 2016 - 09:57

    Cees Heessels:

    Leuk verslag Isa. Komt wel goed met jouw. Geniet ervan samen met je moeder.

  • 06 November 2016 - 10:29

    Sarah Remie:

    Ahh Ies wat een super leuk verslag!! Echt onwijs leuk om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent! Heel veel plezier daar, geniet ervan en we missen je! xx

  • 07 November 2016 - 06:18

    Marlijn:


  • 07 November 2016 - 06:19

    Marlijn:

    Xx

  • 07 November 2016 - 09:37

    Omas Antonissen :

    Weer een mooi verslag Isa
    Je zal de komende dagen niet veel tijd hebben om aan een verslag te denken.
    want jullie gaan lekker samen leuke dingen ondernemen
    en ga lekker genieten.
    Veel plezier Liefs Oma {Ma }

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Isa

Actief sinds 03 Juli 2016
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 7099

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 15 Januari 2017

iesje in Mexico

Landen bezocht: