Baja California & San Francisco - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu Baja California & San Francisco - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu

Baja California & San Francisco

Door: Isa van Meersbergen

Blijf op de hoogte en volg Isa

05 November 2016 | Mexico, Guadalajara

Hola amigos!

Deze keer een snellere update van de afgelopen tijd. Het blijft lastig om dit bij te houden. Doordeweeks zijn mijn weken ook niet echt heel erg speciaal, want ik heb gewoon school. Net zoals dat jullie ook gewoon school hebben of werken. Oké, de temperaturen zijn ietsje pietsje anders, maar verder komt het aardig dichtbij hoor!!

3 oktober t/m 6 oktober:
Nadat iedereen weer had gekookt met de roomienight, was het weer de beurt aan Lisa en mij. Blijft toch lastig wat je voor 10 mensen moet maken. Na het doorspitten van verschillende recepten kwamen we uiteindelijk bij iets lekkers uit wat ook nog eens te doen was. Eenmaal aangekomen bij onze favoriete winkel: Walmart. Was het helaas moeilijker om dit gerecht in elkaar te flansen, dit omdat de helft hier niet gehaald kon worden. En de timing was zo goed dat we diezelfde avond al moesten koken, oeps.. Tijdens fotografie les gingen we deze week aan de slag met portretten. Niet alleen binnen maar natuurlijk ook in de buitenlucht, super interessant allemaal! Op donderdagavond heb ik me over laten halen om mee te gaan naar een oefenlesje paaldansen. Jaja, ik hoor jullie hardop lachen terwijl jullie dit lezen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Normaal meer van de harde sporten: handbal, kickboksen en dan nu in een paal gaan hangen. Je raad al wel dat dit dus ook voor geen meter ging en om mezelf te besparen ben ik er dus ook maar lekker vroegtijdig mee gestopt. Wel vond de lerares het nog nodig om mij een mooie move te laten maken om deze vervolgens op camera vast te leggen: DRAMA.

7 oktober en 8 oktober:
Al die huisfeestjes bij anderen is natuurlijk erg fijn en vooral handig de volgende dag. Maar wij vonden het ook wel leuk als we zelf een keer een goed feestje konden geven. Eindelijk Miguel over kunnen halen om iets moois te organiseren want we hadden maar liefst 4 jarigen. Voor de andere 8 personen besloten we om de halve verjaardagen te vieren, zo kon iedereen allemaal mensen uitnodigen. Met een goede voorbereiding begonnen we aan dit feest. De dixi werd geplaatst in de tuin, de security geïnstrueerd met wie de huisgenoten waren en wie er dus naar de rest van het huis en naar boven konden. Vooraf aan het feest hebben we een goede bodem gelegd met een heerlijke BBQ. Daarna kon iedereen zich klaarmaken. Enorm naar mijn zin gehad en alleen maar goede reacties. Natuurlijk ging dit feest door tot in de vroege uurtjes en hebben we rond 8 uur s'ochtends nog staan dansen op de Backstreet Boys, Spice Girls, etc. Amper geslapen en de volgende dag lekker de hele dag niks gedaan. Toen iedereen uit bed kwam was de schoonmaakster al geweest en zag ons huis eruit alsof er niks was gebeurd, helemaal top.

9 oktober en 10 oktober:
Na al die drank moet er natuurlijk ook gesport worden. Dus besloten we om met een groepje van vijf te gaan indoor surfen. Onwijs vet om te doen en zeker voor herhaling vatbaar. Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie dat filmpje al gezien maar anders wil ik hem zeker nog met jullie delen. De spierpijn de volgende dag was helaas niet erg leuk maarja, dat hoort erbij toch?! Roomienight met een lekkere pasta van Hafiz en Mats. De rest van de avond hebben Lisa en ik onze spullen ingepakt want morgen gaan we naar Baja California!

11 oktober t/m 16 oktober:
Een paar heerlijke dagen eropuit om lekker van het strand te genieten, dat kunnen we natuurlijk altijd wel gebruiken. Lisa en ik zijn samen op pad gegaan de komende dagen. We vlogen op La Paz en hadden daar een prachtig onderkomen waar we verbleven. Meteen de stad ingedoken om de boel te verkennen en te kijken wat we allemaal konden doen de komende dagen. Ons eerste tripje ging naar Balandra Beach, dit blijkt het mooiste strand te zijn van heel Mexico. Dus ja, wie wil hier nou niet naartoe? Heel de dag lekker aan het strand gelegen om aan onze kleur te werken, want we worden door de Mexicanen nog steeds gezien als roze.. Op de 13e was Lisa jarig en hebben we een tripje gedaan met een boot. Tijdens deze trip gingen we snorkelen, met zeeleeuwen zwemmen, lunchen op het strand en vooral van de omgeving genieten. Diezelfde avond hebben we onszelf verwend in een 5 sterren restaurant. Dit is natuurlijk voor Mexicaanse begrippen en moesten we evenveel betalen als in een normaal restaurant in Nederland, lachertje! De dag erna zijn we naar Cabo San Lucas geweest, in mijn mening veel mooier maar wel meteen een stuk drukker dan La Paz. Vooral veel gegeten en gedronken om s'avonds uitgeteld onze bedden in te duiken. De tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt en zo waren we opeens bij onze laatste hele dag. We besloten lekker actief te gaan peddle boarden. Dit ging niet helemaal zoals verwacht en uiteindelijk hebben we de boards gebruikt om te zonnen in de zee. Afgesloten met overheerlijke sushi moeten we morgen weer terug naar Guadalajara. Een rustige vlucht, waarbij we onze relaxte week hebben afgesloten in het 1 euro barretje om de verjaardag van Lisa nog een beetje te vieren.

17 oktober t/m 22 oktober:
Weer een nieuwe week van school breekt aan. Toch even wennen als je net een weekje bent weggeweest. Woensdag was het weer tijd voor een deadline voor fotografie. Dit keer moest je een thema bedenken en daar 15 verschillende foto's aan koppelen. Iedereen was erg enthousiast en vond dat al mijn foto's heel goed bij mijn thema pasten. Met hulp van het thuisfront, ben ik hoe verassend dan ook met het thema: Enjoy your day, aan de slag gegaan. Ik weet het, ik blijf jullie verassen. Met Tessa en Hannah heb ik op vrijdag een globale reisplanning gemaakt voor aan het einde van ons semester. Ongeveer 6 weken de tijd om Mexico te ontdekken, dat moet goed komen. Zaterdag hadden we onze tweede management sessie en ook dit viel helemaal mee. Het bouwen van torens, een spel met een ei en nog meer van die groepsopdrachten. Daarna naar winkelcentrum gegaan om inkopen te doen voor San Francisco. Daar is het een stuk kouder dan hier en aangezien ik maar één lange broek bij me heb..

23 oktober t/m 29 oktober:
Jeeeej! Tijd om naar San Francisco te gaan, onwijs veel zin in om voor het eerst in mijn leven naar Amerika te gaan. En natuurlijk om Mart op te zoeken die ik inmiddels al 7 maanden niet heb gezien.
De 23e was voor mij voornamelijk een reisdag en ben ik lekker op tijd naar bed gegaan zodat ik de volgende dag fris kon starten. De volgende dag heeft Mart me meegenomen de stad in om me allerlei verschillende toeristische en niet toeristische plekjes te laten zien. Onwijs veel gelopen deze dag, maar vooral ook heel veel gezien. De dag afgesloten in een gezellige bar met wat hapjes en een Corona (om toch een beetje in de Mexicaanse sferen te blijven). Dinsdag ben ik met mijn Egyptische slaapkamergenootje naar Chinatown gegaan. Misschien maar goed dat Mart hier niet bij was aangezien wij gingen gillen bij het zien van alle schattige Chinese handgemaakte souvenirtjes. Uiteindelijk alleen verder op pad gegaan omdat (geen idee hoe ze heet) nog een andere afspraak had. Lekker gechillt in Yerba Buena Gardens. S'avonds met Mart een hapje gegeten en daarna een tocht gemaakt naar de Coit Tower. De meeste mensen doen dit natuurlijk overdag, Mart leek het leuk om dit s'avonds te doen en het uitzicht was waanzinnig. De volgende dag op tijd mijn bed uit om naar Alcatraz te gaan. Erg indrukwekkend en tof om ook dit plekje weer van mijn lijstje af te kunnen strepen. Eind van de dag ben ik met de metro naar een ander district gegaan: Castro. Mart vond het niet nodig me van te voren in te lichten over het feit dat hier voornamelijk homo's zijn.. Aan het eind van de dag zijn we lekker uit eten geweest op een dakterras, hier smaakte de rode wijn erg goed, of misschien, pijnlijk voor de volgende dag, te goed... Op de 27e ben ik naar Golden Gate Park gegaan. Helaas regende het deze dag een beetje maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. Lekker rondgewandeld, genoten van de omgeving en zelfs nog gevallen doordat ik afgeleid was door een eekhoorn. Ja dit klinkt raar, dat was het ook.. Op vrijdag konden Mart en ik fietsen lenen van zijn collega's en zijn we naar de Golden Gate Bridge gefietst, helemaal door naar Sausalito. Super tof om te doen! Aan het eind van de dag heeft Mart me zijn werkplek laten zien, wat een bofkont. Werken op de 31e verdieping met uitzicht over de hele stad, werkelijk waar om jaloers op te worden. Met Gin Tonic en een plank vol lekkernijen hebben we deze prachtige week afgesloten. Zaterdag de 29e was het voor mij weer tijd om terug te gaan naar Guadalajara. Wanneer je ruim op tijd vertrekt zul je zien dat alles meezit, zo ook deze dag. Dit resulteerde in vier uur voor mijn vlucht aanwezig te zijn op het vliegveld. Na ook nog wat vertraging gehad te hebben kwam ik s'avonds laat weer aan in de stad. S'avonds begon Halloween dus heb ik me bij thuiskomst direct gedoucht en klaargemaakt voor een feestje wat vervolgens IETS te gezellig was... Gelukkig morgen uitslapen!!



Adiossss xxx

  • 11 November 2016 - 09:49

    Oma Antonissen:

    Zo te zien ben je aardig ingeburgerd daar erg gezellig allemaal.
    En nu een verslag met je Moeder dat zal ook best gezellig zijn .
    We horen het weer wel. Groetjes Oma XXXXX

  • 11 November 2016 - 17:44

    Wilhelmine:

    Idd iets om van je bucketlist te halen. San Francisco lijkt me geweldig en zo te horen is het dat ook. Geniet van de 10 dagen samen met je moeder. Kan niet anders dan geweldig zijn xxx

  • 12 November 2016 - 13:32

    Wil De Weert:

    Heel leuk om dit alles te lezen . Het lijkt alleen maar feesten . HeLe fijne tijd samen met je Moeder. En de rest natuurlijk. Groetjes vanuit een zonnig G.C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Isa

Actief sinds 03 Juli 2016
Verslag gelezen: 1092
Totaal aantal bezoekers 7101

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 15 Januari 2017

iesje in Mexico

Landen bezocht: