Van Casa Amarilla naar Casa Erasmus - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu Van Casa Amarilla naar Casa Erasmus - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu

Van Casa Amarilla naar Casa Erasmus

Door: Isa van Meersbergen

Blijf op de hoogte en volg Isa

30 Juli 2016 | Mexico, Guadalajara

Hola amigos,

Na een aantal drukke dagen hier weer een update vanuit het zonnige Mexico.

20 juli:
Casa Amarillo is ons plekje voor de komende drie dagen, zoals de naam al aangeeft is dit huis helemaal geel van kleur. Erg vrolijk en vooral heel opvallend wanneer we de deur uitgaan. Na een Italiaanse lunch en een aantal boodschappen verder was het tijd voor een feestje. We waren er vanuit gegaan om vanavond in ons nieuwe huisje te zitten waardoor we een housewarming hadden gepland. Dit mocht de pret natuurlijk niet drukken en we hebben deze avond onwijs veel nieuwe mensen leren kennen. Ook zijn we weer uitgenodigd voor verschillende feestjes dus dat zit wel goed! Voor het eerst Mezcal gedronken in de bar waar we na de housewarming naartoe zijn gegaan. Mezcal is net zoiets als Tequila maar naar mijn mening iets beter weg te krijgen.

21 juli:
Bijgekomen van de avond ervoor en heerlijk uitgeslapen werden we wakker met een prachtig zonnetje. Gisteren werd ons al heel duidelijk gemaakt dat beerpong hier een grote rol speelt tijdens houseparty's / pre-drinks. Aangezien alle Mexicanen hier ontzettend goed in zijn leek het ons een goed idee om misschien maar wat te oefenen met dit spelletje. Natuurlijk deden we dit niet met Tequila maar gewoon met een beetje water, het is tenslotte om te oefenen. S'avonds ben ik samen met Lisa uiteten geweest en hebben we weer genoten van de taco's en mojito's. Bij thuiskomst waren de mannen al flink aan het beerpongen en moest dit spelletje ook zeker weer meegenomen worden naar het volgende feestje. Hier hebben we ons eerste publieke spelletje gespeeld en kan ik jullie met trots mededelen dat ik mijn eerste beerpong wedstrijdje gewonnen heb!

22 juli:
Vandaag hebben we eindelijk een beetje uit kunnen slapen en zijn Lisa en ik samen de mainstreet op gegaan. Hier hebben we weer een nieuw tentje uitgetest. Dit keer met hamburgers en honderden biertjes (vanuit de hele wereld, zelfs Nederlands bier) op de kaart, hier komen we zeker terug! Omdat we hadden gehoord dat er een Walmart in de buurt zit (lijkt op de Carrefour, voor iedereen bekend), leek het ons een slim idee om hier alvast wat spulletjes in te slaan zoals shampoo, handdoeken, etc. Mats was er na een halfuur wel klaar mee maar Lisa en ik werden helemaal wild in deze winkel. Dit deed ons een beetje denken aan toen we jonger waren en we waren dus ook nog lang niet van plan om te gaan. Twee uur lang hebben we hier rondgewandeld totdat Mats knetter gek van ons werd (wat we heel misschien toch wel kunnen begrijpen). Omdat we morgen weer twee huisfeestjes hebben, besloten we om thuis te koken en een filmpje te kijken.

23 juli:
Na drie dagen Casa Amarilla was het vandaag eindelijk tijd om naar ons huisje te gaan voor de komende maandjes. In Casa Amarilla waren we gewend aan ons lieve schoonmaakstertje die de hele dag rond liep, in Casa Erasmus was helaas nog niemand geweest voor een poetsbeurt. Lichtelijk teleurgesteld kwamen we aan. Vooraf bedacht om meteen onze kamers in te richten, nu leek het ons een beter idee om schoonmaakspullen te kopen en een dweil door de kamer heen te halen. Omdat we vrij laat richting ons nieuwe onderkomen zijn gegaan konden we ons na het poetsen meteen gaan douchen en gaan klaarmaken voor de avond. De mannen waren al eerder weggegaan voor een pre pre drink (ja, die bestaan dus ook). Hierdoor hadden wij alle tijd en konden we lekker op ons gemakje eten. Na weer een huisfeestje zijn we doorgegaan naar een bar. Hier moest ons nieuwe huisgenootje plaatjes draaien en hebben we zelfs andere Nederlanders ontmoet! Een heerlijke avond die we eindigden in een techno club. Half 8 s'ochtends kwamen we thuis na een mooie avond en hadden we weer een hoop nieuwe mensen leren kennen.

Morgen maak ik een inhaalslag met de rest van de dagen!

xxx

• 01 Augustus 2016 - 15:26

Oma Corrie:

Je bent al aardig ingeburgerd daar dat merk ik wel
    let wel goed op he dat je niet te ver gaat .
    Het ga je goed ,en veel liefs van mij XXXXXXX