De reis naar Mexico - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu De reis naar Mexico - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Isa Meersbergen - WaarBenJij.nu

De reis naar Mexico

Door: Isa van Meersbergen

Blijf op de hoogte en volg Isa

20 Juli 2016 | Mexico, Guadalajara

Holaaa, (& deze keer vanuit Mexico)

18 juli:
Eindelijk was het zo ver en kon het avontuur beginnen. Maandagochtend ben ik samen met papa en mama op pad gegaan naar Schiphol. Na het online inchecken hadden we ingeschat niet zoveel tijd meer nodig te hebben. Aangekomen op het vliegveld kon mijn bagage niet doorgevoerd worden omdat mijn visum voor Amerika niet helemaal correct was. Wat bleek; er was een letter verkeerd van mijn paspoortnummer. Dit was een lullige typfout geweest maar kon niet zo 1 2 3 hersteld worden. Hierdoor moest ik een nieuwe ESTA aanvragen wat volgens de vrouw achter de balie nét op tijd voor mijn vlucht geregeld kon worden. Gelukkig was mama bekend hiermee en konden we alles op tijd regelen waardoor mijn bagage op tijd ingecheckt was en ik door kon. Het afscheid met mijn lieve oudertjes was toch pittiger dan verwacht, op dat moment begint het echt door te dringen dat je elkaar een tijdje niet gaat zien. Bij de douane werd ik direct omhelsd door een vrouw die deze krokodillen tranen hoogstwaarschijnlijk vaker heeft gezien.

Stiekem keek ik best op tegen de reis. Niet alleen omdat ik helemaal alleen was, maar ook omdat de lange reis van Indonesië me toch best was tegengevallen vorig jaar. Met twee overstappen op de planning zou ik toch best ff onderweg zijn. De eerste vlucht was van Amsterdam naar Frankfurt, dit duurde maar een uurtje en was ook echt zo voorbij. Eenmaal aangekomen in Frankfurt werd ik apart meegenomen (net als alle andere buitenlanders). Hier moesten we apart gefouilleerd worden en werd onze bagage nogmaals gecontroleerd. Net op tijd voor de vlucht werden we teruggebracht naar het vliegtuig waar we via een speciale rij naar binnen mochten. De reis van Frankfurt naar Houston was de langste zit en hier had ik dan ook alles behalve zin in. Met het kijken van enorm veel films en vele dutjes ging de tijd gelukkig erg snel. Tijdens deze vlucht kom je niks tekort en waren ze allemaal erg attent.

Voor de overstap op Houston hadden we gelukkig een aantal uren uitgetrokken. Na een enorme rij kwam ik bij een dikke, onaardige Amerikaan terecht die me streng ging uithoren wat ik kwam doen. Foto's en vingerafdrukken moesten gemaakt worden voordat ik verder kon. In Amsterdam was mij verteld dat ik in Houston mijn bagage opnieuw moest inchecken. Eenmaal aangekomen bij de bagage band waren mijn spullen onvindbaar. Nagevraagd bij een vrouw en wat bleek: deze waren direct doorgegaan op transport. Dit scheelde mij weer tijd waardoor ik ruim op tijd aankwam bij de gate. Klaar voor de laatste vlucht naar Guadalajara (Mexico). Helaas was deze vlucht nog het ergste van de drie aangezien een enorme dikke vrouw half op me zat, twee uur lang. Blij als een kind kwam ik om half 12 s'avonds (Mexicaanse tijd) aan. Hier moesten weer allerlei formulieren ingevuld worden voordat ik eindelijk de frisse lucht in mocht.

Bij de uitgang werd ik opgehaald door twee jongens die me naar het hostel brachten. Hier waren Lisa en Mats al lekker van de Mexicaanse biertjes aan het genieten en hadden ze de eerste Tequila shots al uitgetest. Na het ontmoeten van alle andere hostel bewoners vonden we het alledrie de hoogste tijd om wat rust te gaan pakken.


19 juli:
Na een heerlijke nachtrust werden we wakker in het hostel waar we twee nachten zouden verblijven. Vandaag hadden we een afspraak om verschillende huizen te gaan bekijken waar andere internationale studenten in wonen. Uiteindelijk de keuze gemaakt om in Chapultepec te gaan wonen. Dit is dichter bij de barren, restaurants, etc. Maar ook bij het treinstation waar de trein rijd waarmee we over een aantal weken naar school moeten. Het huis daar konden we nog helaas nog niet bekijken maar dat kon later nog geregeld worden.

Bij het hostel hebben we lekker wat gedronken en zijn we met een groepje op pad gegaan om ergens een hapje te gaan eten. De Mexicaanse jongens (die ons ook opgehaald hadden) wisten wel een plekje. Hier was alles 20 pesos, omgerekend 1 euro. Bizar natuurlijk maar wel onwijs lekker. Een heerlijke eerste avond gehad. Het voelt nu nog heel erg als vakantie dus heel tof dat we hier nog 6 maanden mogen blijven.

Vandaag zouden we opgehaald worden om naar ons nieuwe plekje te verhuizen, helaas was er iets fout gegaan met de boekingen waardoor we nu in een ander huis zitten voor de komende drie dagen. Dit is wel geheel zonder kosten omdat wij hier zelf niet zoveel aan konden doen. Vandaag wel gekeken in het huis en dat zag er allemaal goed uit, zodra we daar zitten zullen er ook foto's volgen.

Tot snel xxxx



  • 20 Juli 2016 - 23:42

    Marieke:

    Hee Isa,

    Wat leuk om dit allemaal te lezen!! Maar jeetje, je hebt wel pech gehad met de reis! Gelukkig ben je wel goed aangekomen. Ik wens je ontzettend veel plezier toe in Mexico en ik lees graag je verhalen!!

    Liefs,
    Marieke, je klasgenootje

  • 21 Juli 2016 - 00:30

    Manita:

    You goooooooo girl!!!!!!!
    <3

  • 21 Juli 2016 - 02:37

    Lisa:

    Ah ies! Wat klote van je tegenslagen! Hopelijk kan je nu voor 200% gaan genieten van je tijd in Mexico! Ik volg je, ben zeer benieuwd naar je verhalen! Succes. Xxxx

  • 21 Juli 2016 - 07:18

    Helma :

    Hee meissie

    Heel veel plezier in Mexico.
    Leuk dat ik je mag volgen.

    Gr helma

  • 21 Juli 2016 - 09:59

    Marion Van Dongen:

    Ik vind het heel leuk om je te volgen Isa..heel veel succes daar!!!

  • 21 Juli 2016 - 10:13

    Joan Jsnsen:

    Leuk je te volgen Isa
    Ik kijk er naar uit!

  • 21 Juli 2016 - 12:03

    Marlijn:

    Klinkt al helemaal als een avontuur xx

  • 21 Juli 2016 - 18:13

    Oma Ant:

    Lieve Isa
    Wat fijn dat je nu weer bekende om je heen hebt,
    Zo te horen gaat het helemaal goed komen.
    en vliegt de tijd om.
    Doe je best en geniet er van .Liefs Oma X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Isa

Actief sinds 03 Juli 2016
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 7109

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 15 Januari 2017

iesje in Mexico

Landen bezocht: